Više o privatnosti i zaštiti osobnih podataka vidite ovdje.
21. siječnja 2020.
Postoji nekoliko relevantnih poslovnih pokazatelja koji ukazuju na područja rasta za tvrtku. Poduzeća ne trebaju čekati godišnje izvještaje već redovno pratiti pokazatelje koji otkrivaju kreće li se poslovanje k željenom cilju. Ovi pokazatelji ukazuju na prilike u poslovanju i diktiraju potrebne izmjene:
Prihodi od prodaje nisu samo cifra koja se povećava iz mjeseca u mjesec, već je to skup podataka koje treba analizirati. Kako marketinške kampanje utječu na prihode od prodaje; prihodi u odnosu na konkurenciju; geografski i sezonski događaji i svi ostali tržišni faktori koji pokreću rast. Ove nijanse mogu pomoći da se pronađe niša koja će potaknuti dodatni rast prihoda.
Vlasnici poduzeća moraju se sjetiti da je produktivnost zaposlenika ključna za rast tvrtke. Zadovoljni zaposlenici koji daju svoj doprinos značit će veliku razliku u tome da li tvrtka ostvaruje svoje prodajne ciljeve. Možete pratiti prihode zaposlenika po satu. To vam omogućuje da međusobno usporedite zaposlenike i steknete uvid u to tko doprinosi a tko ne.
Zadovoljan klijent će se vratiti i dovesti još klijenata. Najbolja promocija je od usta do usta. Osim toga, puno je jeftinije zadržati postojećeg klijenta nego privući novog klijenta. Ankete, povratne informacije klijenata i programi nagrađivanja pomažu poduzeću da preispita svoj način poslovanja i odgovori na neispunjene potrebe klijenata. Na taj se način poboljšavaju proizvodi i usluge a posao raste.
Raščlanjivanje vašeg poduzeća u njegove zasebne segmente i praćenje prihoda i rashoda po segmentima može vam otkriti da na pojedinim područjima profitirate više nego što ste mislili, a na pojedinim manje nego što ste mislili. Ovi podaci vam mogu pomoći u prilagođavanju cijena i preusmjeravanju resursa i marketinga na profitabilnije segmente.
Uravnoteženi novčani tok, gdje dolazi dovoljno novca da pokrije troškove poslovanja, ključno je za održavanje poslovanja. Međutim, tok može biti neuravnotežen, osobito u malim poduzećima. Klijent koji ne plaća na vrijeme može utjecati na vaš novčani tok, kao što to može učiniti i prerano širenje ili pretjerano trošenje. Bez pozitivnog novčanog toka, dugoročno poduzeće ne može platiti svoje troškove i stoga ne može opstati. Ako vaš odjel za financije odgodi plaćanje računa ili se plaće ne isplaćuju iz redovnog poslovanja, to bi mogao biti znak neuravnoteženog novčanog toka.
Prekomjerno ulaganje u zalihe može značiti da je vaš novac bespotrebno vezan. Učinkovita kontrola zaliha znači da imate pravu količinu zaliha u pravo vrijeme. Da bi postiglo najveću efikasnost u načinu skladištenja robe ili brzini premještanja i isporuke proizvoda, poduzeće mora pratiti statistiku zaliha. Je li roba premještena dovoljno brzo? Je li razina zaliha razmjerna razini prodaje? Može li poduzeće uštedjeti novac povećanjem ili smanjenjem zaliha? Preuzimanje kontrole nad zalihama omogućit će vam da oslobodite novac, a istovremeno imate i pravu količinu zaliha. Kad se ovo uspostavi poduzeće može poslovati efikasnije i profitabilnije.
Poduzeće treba imati strategiju koju treba slijediti kako bi ostalo profitabilno. Praćenje provedbe strategije treba se raditi kontinuirano kako bi se znalo daje li postojeća strategija rezultate, treba li ju poboljšati ili promijeniti.
Iako poznavanje brojeva nije zamjena za stvarno poboljšanje vašeg poslovanja, sigurno vam može pomoći da pravilno usmjerite energiju. Može vam pružiti alate koji su vam potrebni da biste pronašli područja poslovanja u kojima trebate promijeniti svoj pristup, a možda i odustati od nekih. Svakako se isplati uložiti trud u razvoj i usavršavanje poslovnih izvještaja.
Ako trebate pomoć pri kreiranju poslovnih izvještaja za vaše poslovanje, kontaktirajte nas i brzo ćemo biti uz vas.