Više o privatnosti i zaštiti osobnih podataka vidite ovdje.
4. travnja 2019.
Znate li da su IKEA, Ford i Dr.Oetker obiteljske tvrtke? Mnoga su prezimena naziv globalno prepoznatljivih obiteljskih tvrtki kojima vjerujemo. Čvrsto vjerujemo u obitelj. Obitelj je odana i stvara osjećaj pripadnosti. Obiteljske tvrtke su pouzdane, otporne i pristupačne. Povjerenje kojim zrače pobjeđuje ostale tvrtke.
Graditi obiteljski brand znači uspješno plasirati iskrenu pozadinsku priču. Prepoznatljivost obiteljske tvrtke započinje njenom poviješću i temelji se na kontinuitetu. Predani rad se predaje u ostavštinu budućim generacijama, koje nastavljaju obiteljsku misiju. Stabilnost stvorena dugotrajnom konzervativnom orijentacijom i financijskom disciplinom nenadmašiva je. Komunikacija unutar obiteljske tvrtke je otvorena. Podjela poslova je jednostavna. Motivacija je izuzetno jaka. Ustrajnost je možda i glavni adut. Strpljiv i predan rad se ne može nadomjestiti. Poduzetnost je njihova velika prednost, odluke se donose brzo i odgovornost preuzimaju svi članovi. Reputacija je presudna u poslovanju. Multigeneracijska perspektiva i dugovječnost su razlog njihove otpornosti na sve nedaće. Čuvanje obiteljske baštine i njenih vrijednosti nije samo profitabilan, nego i plemeniti cilj. Želite li učiniti svoje roditelje ponosnim, pokrenite obiteljski posao!
Gdje ste sada, kakav je Vaš početni kapital, sa čime raspolažete? Analizirajte postojeće stanje. Sada se zamislite tamo gdje želite biti. Razmislite o tome što Vam je najvažnije, po kojim načelima želite živjeti i poslovati. To su vrijednosti koje zauvijek ostaju temeljna misija Vaše obiteljske tvrtke. Kako zamišljate idealnu budućnost tvrtke? To je Vaša vizija razvoja, koju ćete mijenjati sukladno odlukama kojima određujete budući smjer. Vođeni odlučnošću i strašću za kvalitetnom izvedbom najvećeg životnog pothvata, realno sagledajte svoje mogućnosti. Alat kojim ćete ostvariti zacrtanu misiju (kroz viziju) je analiza: koje su Vaše prednosti, koja su ograničenja, koje mogućnosti imate, na koje probleme možete naići? Zapitajte se kroz koji vremenski period želite to ostvariti, razmišljajte dugoročno. Fokusirajte se na željene rezultate. Svaki uspješan projekt započinje planiranjem. Strateško planiranje obuhvaća Vaše ciljeve i planove za budućnost, željene metode za postizanje rezultata i način ocjenjivanja rezultata. Cilj je organizirati budućnost Vaše tvrtke kroz dugoročni smjer. Koji su vaši prioriteti? Što Vam je najvažnije od puno lijepih želja sa popisa? Što Vam je najpotrebnije, a što priželjkujete? Gdje ćete koncentrirati resurse, na koje ste područje odlučili fokusirati aktivnosti? Eliminirajte sve nebitno! Kada ste ostavili samo ključno, opišite konkretne aktivnosti za realizaciju pojedinog prioriteta i razradite dalje te mjere. Definirajte resurse: tko će što raditi, kojom opremom, kojim budžetom? Nije dovoljno znati ciljeve, potrebno je razmisliti o načinu njihove realizacije i o svim malim koracima na zacrtanom putu. Zakoračite čvrsto u svoj projekt!
Izrada proračuna je temelj na kojem se Vaš plan gradi. Bilo da se radi o pokretanju obiteljskog posla ili razvijanju postojećeg, biti će potrebna određena financijska sredstva. Obitelji se često do neke stope razvoja oslanjaju na vlastita sredstva, ali s rastom tvrtke potrebna su sve veća ulaganja. U tom slučaju poseže se za financiranjem od strane financijskih institucija. Da biste ostvarili financiranje trebat ćete pripremiti dobar poslovni plan koji će banci prezentirati Vašu sposobnost povrata sredstava. Mi u tvrtki Liberfin za naše poslovne partnere radimo kompletnu komunikaciju s bankama. Osim izrade poslovnog plana, kao polazišne točke, mi s bankom pregovaramo i o uvjetima financiranja i doprinosimo da proces od predavanja zahtjeva do realizacije kredita protekne u što kraćem roku.
Najčešće se
događa da naše poslovne partnere pratimo i ubuduće, nakon odobrenog
financiranja. Tada ih savjetujemo kako da planiraju poslovanje, usmjeravaju
financijske tokove, dajemo im konkretne savjete za povećanje profitabilnosti. U
svoju smo poslovnu filozofiju utkali osnovno načelo poslovanja „dobivena
vrijednost za uloženi novac“, baš kao što to čine obiteljske tvrtke.
Prijašnji:
Uspješna priča – Camp Rehut s Murtera
Sljedeći:
Kako kreirati poslovni plan za uspjeh?