Kontaktirajte nas
Natrag na blog

Menadžerski izvještaji kao alat za upravljanje poduzećem

Menadžerski izvještaji kao alat za upravljanje poduzećem

Što su menadžerski izvještaji?

Menadžerski izvještaji podrazumijevaju prikupljanje i oblikovanje podataka o poslovanju u izvještaje koji su menadžerima potrebni za vođenje posla. Financijski pokazatelji koji su predstavljeni u klasičnim financijskim izvješćima (bilanca, račun dobiti i gubitka….) obično su njihova srž. Međutim, menadžerski izvještaji sadržavat će podatke na mnogo detaljnijim razinama, prikazane na puno korisniji način (npr. putem interaktivnih nadzornih ploča) nego što su predstavljeni u klasičnim financijskim izvješćima.

Menadžerski izvještaji prikupljaju podatke iz različitih odjela poduzeća koji prate ključne pokazatelje uspješnosti (KPI) i prezentiraju ih na razumljiv način. U osnovi pokazuju vrijednost vašeg poslovanja tijekom određenog vremenskog razdoblja.

Menadžerski izvještaji imaju za cilj informirati menadžere o različitim aspektima poslovanja kako bi im pomogli da pronađu pravi put za povećanje učinkovitosti poslovanja i donošenje relevantnih odluka.

Generalnim menadžerima pomažu u razumijevanju položaja u kojem se poduzeće nalazi te omogućavaju uspoređivanje s konkurentima kako bi mogli korigirati svoju strategiju.

Kako se generiraju menadžerski izvještaji?

Budući da klasična financijska izvješća nikada nisu oblikovana kao korisna, odnosno dizajnirana su tako da udovolje zakonskim zahtjevima, neka poduzeća pokušavaju svoje financijske izvještaje pretvoriti u alate za donošenje odluka uključivanjem dodatnih informacija u njih. Iako ovaj pristup daje određene efekte, on ima jednu veliku manu: povećanu složenost i vremenske troškove.

Za razliku od toga, menadžerski izvještaji se generiraju iz već dostupnih podataka – automatski, odnosno ne zahtijevaju nikakav dodatni ručni unos podataka, što bi bio dvostruki posao, i izgledaju puno bolje od ručno popunjenih tablica kakve se još mogu vidjeti na stolovima menadžera.

Koja je razlika između financijskih izvješća i menadžerskih izvještaja?

Menadžerski izvještaji su pregledni i korisni. menadžerski izvještaji štede vrijeme i pomažu u donošenju odluka.
Menadžerski izvještaji su pregledni i korisni

Većina vlasnika poduzeća/generalnih menadžera upoznata je s osnovnim financijskim izvješćima, ali mnogo su manje upoznati s vrstama dostupnih menadžerskih izvještaja koja bi mogla pomoći njihovim poduzećima da povećaju profitabilnost.

Klasična financijska izvješća za poslovanje uključuju bilancu, račun dobiti i gubitka, izvještaj o kapitalu i izvještaj o novčanom toku. To su izvještaji koje je poduzeće dužno voditi i slijede određena računovodstvena načela. Iako su ova izvješća korisna u pravne svrhe, nisu idealna za odlučivanje.

Suprotno tome, menadžerske izvještaje nije potrebno izvoditi u skladu s računovodstvenim smjernicama i mogu uključivati različite izvještaje i mehanizme isporuke. To su izvještaji koji se koriste interno, a ne za izvještavanje drugih subjekata (poput investitora, poreznih vlasti i regulatornih tijela). Menadžerski izvještaji obiluju podacima i puno su detaljniji od financijskih izvještaja. Mogu se isporučivati tjedno, mjesečno ili kvartalno, ovisno o potrebama poduzeća.

Kome su namijenjeni menadžerski izvještaji?

Menadžerski izvještaji namijenjeni su različitim organizacijskim jedinicama unutar poduzeća. To mogu biti vlasnici poduzeća, voditelji marketinga, voditelji prodaje itd. Različite pozicije imaju različite potrebe odnosno prate različite ključne pokazatelje uspješnosti (KPI).

Financijski menadžeri i financijski analitičari u poduzeću obično posvećuju značajan dio svog vremena dizajniranju, provođenju, održavanju i prilagođavanju ovih sustava izvještavanja.

Što sadrže menadžerski izvještaji?

Koje će podatke sadržavati menadžerski izvještaj ovisi o politici vašeg poduzeća i potrebama različitih odjela. Podaci sadržani u menadžerskim izvještajima moraju dati odgovore na određena pitanja. Voditelj marketinga će htjeti znati koja vrsta poruke dovodi do najvećeg broja prijava na newsletter kao i podatke o profitabilnosti određenog segmenta klijenta; voditelja prodaje mogao bi zanimati obujam prodaje po regijama, proizvodima, segmentima kupca i koji od njegovih predstavnika je najbolji prodavač.

Vlasnika poduzeća će zanimati: tko su moji najisplativiji klijenti; imam li dovoljno novca za isplatiti plaće; trebam li zaposliti više djelatnika; koliko ih trebam platiti; na što bih trebao potrošiti budžet za marketing; kakve rezultate ostvaruju pojedini menadžeri, a ponekad i zaposlenici niže razine; kako rasporediti bonuse itd.

Zamislite svoj poslovni potencijal kad biste imali odgovore na sva ta pitanja! Ne biste trebali nagađati kako stojite ili kako poboljšati poslovanje svoje tvrtke.

Ako ste zainteresirani za primanje menadžerskih izvještaja krojenih baš prema vašim potrebama, kontaktirajte nas i brzo ćemo biti uz vas.