Više o privatnosti i zaštiti osobnih podataka vidite ovdje.
3. studenoga 2020.
Ako ste vlasnik poduzeća pred kraj godine svakako ćete razmišljati o vašim poslovnim knjigama. A kada već gledate vaše poslovne knjige zašto ne biste napravili financijske analize poslovanja i donijeli kvalitetne odluke kako biste osigurali da vaše poslovanje napreduje tijekom sljedeće godine?
Prije nego nastupe zadnji dani godine, iskoristite ovo vrijeme da se pozabavite svojim kontrolnim aktivnostima pred kraj godine. Doduše, financije će vjerojatno biti mjesto na koje ćete usmjeriti glavninu svojih napora.
Ako ste precizno vodili računovodstvo, vjerojatno ste u dobroj poziciji pa završni izvještaji neće biti loši. Ako niste dobro vodili računovodstvo, ovo je vjerojatno vaše najmanje omiljeno doba godine.
Najbolje vrijeme za usvajanje dobre računovodstvene prakse bilo je prošle godine; drugo najbolje vrijeme je trenutno. Dakle, pokušajte prepoznati gdje ste zabušavali i uložite u to da se ti procesi poboljšaju.
Ako razmišljate o promjeni računovodstvenog servisa, sada je idealno vrijeme da to učinite. Novi će računovođa imati dovoljno vremena da provjeri knjiženja iz 2020. godine i po potrebi ih korigira, kako biste na kraju godine iskazali povoljniji financijski položaj vašeg poduzeća.
Kontrolne aktivnosti pred kraj poslovne godine:
Proces dovođenja knjiga u red ovisit će o tome kako ste se organizirali tijekom cijele godine. Bez obzira jeste li jedan od onih samostalnih poduzetnika s pretincem punim računa ili vlasnik firme s knjigovođom na platnom spisku, ovaj korak morate obaviti prije nego što možete učiniti bilo što drugo. Knjigovodstvo je jedna od ključnih uloga u funkcioniranju vašeg poduzeća i ako ovdje nemate sve stvari posložene kako treba kad-tad ćete zapasti u poteškoće. Zato potražite pomoć koja vam treba. Angažiranje vanjskog računovodstvenog servisa donijet će vam brojne prednosti. Jedna od njih je da ćete konačno imati tim računovodstvenih stručnjaka koji će vaše poslovne knjige dovesti u red.
Sljedeća kontrolna aktivnost pred kraj godine je utvrditi gdje se vaše poslovanje trenutno nalazi. Tri su područja koja trebate ispitati:
Financije
Najprije provjerite tri temeljna financijska dokumenta:
Nakon što pregledate bilancu, račun dobiti i gubitka i izvještaj o novčanim tokovima, zaronite malo dublje u vaše menadžerske izvještaje kako biste dobili kompletniju sliku npr. kretanje prihoda, omjer ukupnog duga, profitnu maržu… To će vam dati precizniju sliku vašeg financijskog zdravlja.
Ciljevi
Procijenite svoje ciljeve iz tekuće godine. Sad kad znate kako stojite s poslom, vrijeme je da pogledate kako ste stigli ovdje. Izvucite svoj poslovni plan i sve druge planske dokumente, poput ovogodišnjeg akcijskog plana. Jeli vaše poduzeće ostvarilo ono što ste zacrtali? Zašto ili zašto ne? To će vam biti korisno kada budete radili poslovno planiranje za iduću godinu.
Porezi
Kraj godine uobičajeno je vrijeme kad razmišljamo o poreznim opterećenjima. Bilo bi najbolje odvojiti vrijeme da pregledate svoje papire i riješite sve probleme koji bi se mogli pojaviti po tom pitanju. Još bolje, razgovarajte s vašim računovođom i provjerite ispunjavate li uvjete za dodatne porezne odbitke. Porezne olakšice lako je propustiti a mogu vam uštedjeti novac.
Kraj godine prirodno je najbolje vrijeme da razmislite i analizirate svoje poslovanje. Procijenite je li posao tamo gdje želite ili ne, njegove izglede za budućnost i jesu li vaše trenutne poslovne aktivnosti adekvatne. Dok razmišljate, postavite ciljeve za godinu koja dolazi.
Ovaj korak uključuje:
Kraj godine je savršeno vrijeme za pripremu za promjene, tako da možete započeti novu godinu s relativno čistom pločom. Uvid koji ćete steći ovim postupkom neprocjenjiv je i može biti presudan za uspjeh, ili neuspjeh.
Ako vam mi možemo olakšati prelazak u novu poslovnu godinu nadamo se da ćete nam se obratiti.
Prijašnji:
Izvješća – Kakva moraju biti da bi bila korisna?
Sljedeći:
Bilanca